Prinsesstårta eller gräddtårta?

Riksdagen var inte så farligt. Onödig förångest, men det är det väl alltid?
Givetvis pep säkerhetskontrollen när jag gick igenom, och en ful gubbe tafsade på mig med en hård plastgrej. Men sen var det lugnt.

Det var intressant, fint och så vidare. Vi var in i ett jättefint rum ( en såndär kammare), och vi fick inte sitta i deras stolar för det kunde bli s l i t a g e. Så löjligt. Tror ni jag gjorde som han sa? 

När vi stod högst uppe och såg ut över vattnet och guiden berättade om regeringens tre grundfunktioner och likaså riksdagens (minns inte alla längre) så fick jag sån plötslig lust att fråga: " Men gud, var det inte här hon stod när Rosenbad spränges, i kommissionen?" Eller "Om vi blir utsatta för en 9/11, visst dör vi först då?" Men tror inte det passade sig.

Vi medverkade även i en debatt, som åskådare. Man var tvungen att va knäpp tyst, fick inte ens viska. Jag gillar inte sånt, får illusionstics; typ jag ställer mig upp och skriker åt de som snackar att "det är fel" eller "varför tycker ni så?" osv, men det gick bra ändå.

Nu ska jag dra ner till centrum och köpa mig en tårta och lite ljus till imorgon. Jag har ätit tårta som födelsedagsfrukost så länge jag kan minnas och ska banne mig göra det imorgon med, trots att ingen sjunger för mig på sängen.

Puss så länge!


Kommentarer
Annonser från BloggPartner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0