PETA... och valet vegetarian kändes nu mer självklart än någonsin.

Jag har spenderat dagen med att försöka se en PETA-dokumentär på 1 h 12 min, inför spoken english text i Engelska C. Den är så tung... Jag får pausa den flera gånger och ibland mår jag så dåligt så jag får ringa till. Han tröstar lite. Jag mår dåligt över att vara människa, trots att det inte är mitt fel egentligen. Jag mår fruktansvärt dåligt för djurens skull och jag mår dåligt för att jag en gång i tiden har ätit dem. Samtidigt blir min vegetariska självkänsla höjd och jag är stolt över de val jag gjort både för min egen hälsa, och för miljön. Dokumentären är förövrigt riktigt bra, och jag rekommenderar alla att se den, bara det att man kanske får ta en bit i taget, andas lite emellan scenerna.



PETA


Kommentarer
Annonser från BloggPartner
Postat av: tessie

sv: milo har det bra, bara det att jag saknar honom mycket. men det var några år sen jag hade honom.

2009-11-12 @ 21:12:07
URL: http://morphinee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0