Nagelbitning= Otrevligt och äckligt!



... Mot äckliga, korta, nedbitna naglar.

Detta är en riktigt dålig dag, och jag är mycket irriterad på människor i min närhet (skolan). Men jag tänker inte skriva illa om individer i min blogg, så för att få utlopp av min ilska så skriver jag istället om något annat som Jag tycker är äckligt och dåligt; SNUSKNAGLAR.

-  Ja, jag har bitit på naglarna, men gör det inte längre.
- Ja, jag tycker man har rätt att klaga på en dålig grej man själv gjort, men som man insett inte är varken hälsosamt eller fräscht för andra.
- Nej, jag tycker inte korta, nedfilade naglar i allmänhet är fult.

Först och främst är det ganska vidrigt om du tänker på vart du haft dina händer under dagen, och vad du gjort med dem. Vidare så vet de flesta att även munnen är en äcklig bakteriekälla (vem har inte massvis med gånger hört hur farligt det är att bli biten av en människa, t ex?), och hur trevligt är det att ta någon i hand som precis haft handen i munnen? Speciellt i dessa dagar med svininfluensa och så vidare... Om du tänker tvärtom - du får ju på dig andra människors bakterier när du först tar i hand och sedan stoppar din hand i munnen!

Att sköta händer, och framför allt naglar, ser jag som en del av hygien men även uppförande. Man ser ofokuserad, rastlös och snuskig ut om man sitter och käkar på fingrarna för att -vad värre är- sedan antingen käka upp naglarna eller kasta dem på golvet. Tänk om alla gjorde så?!



Nej skärpning - håll dina naglar i trim!

Och nu känns det lite bättre.
Tack!


Kommentarer
Annonser från BloggPartner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0